fredag 13. november 2009

Alexandre Vauthier

Her er en liten smugtitt på hva som kommer fra catwalken i Paris neste vår og sommer:


Alexandre Vauthier Couture spring summer 2009








Rhianna har valgt seg en bodysuit fra Vauthiers kolleksjon på sitt nye CD-cover.



Vauthier viser nydelig skredderverk i sin kolleksjon.



Nydelig overdel med vinger?? og bredt belte i livet.




Brede skuldre er kjennetegnet på alle plaggene i Alexandre Vauthiers nye kolleksjon. Jeg er ikke sikker på hvor brukervennlig den egentlig er, vi har vel ikke lyst til å se ut som om vi er med i Star Trek til daglig?





Til og med modellen er litt usikker på de brede skuldrene hun er utstyrt med..








Alexandre Vauthier kom til Paris da han var 20 år gammel. Han studerte først jus, men skiftet til mote og fikk raskt jobb for Thierry Mugler (we like!). Etter fire år hos mesteren av arkituriske klesplagg, ble han sjefsdesigner for Jean Paul Gaultiers Haute Couture kolleksjon som var i et tidlig stadium. Etter fire års samarbeide med Gaultier, fikk Alexandre behovet for en mer personlig touch. Han reiser i Asia og California åpnet hans kreativitiet og gav ham ny inspirasjon til den nye kolleksjonen. I januar 2009 viste han sin første kolleksjon.

Paljetter henger med i neste sesong også.





onsdag 11. november 2009

Divine Demi





Fantastiske bilder av Demi Moore, fotografert av Mert Alas & Marcus Piggott og stylet av Alex White.
W har alltid vært et av mine favoritt motemagasiner, men de skuffer i intervjuet med Demi Moore. Det forkuseres veldig på Demis utseende og alder (les saken nedenfor her). Intervjueren bemerker at hun ser forandret ut, og at huden i pannen og rundt øynene får små rynker når hun forandrer ansiktsuttrykk! (No shit!)
Demi er nå 47 år, men det er kanskje forbudt i Hollywood å få små aldersrynker?
Jeg lurer på om de ville fokusert så mye på alder, utseende, smilerynker osv hvis intervjuobjektet var en mannlig Hollywood-stjerne på 47 år? Som for eksempel Brad Pitt..
Antagelig ikke. Det er kvinner som får gjennomgå for utseendet sitt ettersom de eldes. Og kvinnelige skuespillere settes under lupen for hver minste rynke. Ryktene (ofte usanne) går om plastiske operasjoner, ville slankekurer og harde treningsprogram.
Det skapes enorme forventinger til hvordan vi kvinner skal se ut når vi blir eldre, og som det er umulig å leve opp til. Fy skamme dere, W magazine!
Dasiy for naturlig aldring:-)


Demi Goddess
She’s no longer the larger-than-life box office star of the Eighties and Nineties, but with a slate of quirky indie roles and a horde of digital followers, Demi Moore is reinventing her career. Call it Demi 2.0.
By Kevin West Photographed by Mert Alas & Marcus Piggott Styled by Alex White
December 2009
Great actors, those most capable of galvanizing attention onscreen, are often reclusive or even entirely humdrum in daily life—Meryl Streep and Daniel Day-Lewis come to mind. And then there are movie stars, who, thanks to some rare inborn quality, shine just as vibrantly, often even more so, offscreen. The former live in the public eye thanks to their roles, whereas the latter do not owe their fame to any given performance. Private antics, public spats and provocative media images risk distracting from an actor’s talent, but for a movie star they are fully half of what her biography consists of.
Few contemporary celebrities illustrate the distinction more clearly than Demi Moore. For 25 years now, she has made a career—and a fortune—from being stared at by the public. Her body of work has been notable in no small part because of her notable body. Which is why it’s impossible not to study every inch of her famous face and well-documented curves when she pounces on a sofa at 7:30 p.m. after a long fashion shoot in a Hollywood photo studio.
At 47, she looks changed, although more by time than by the surgeon’s knife. One might say she looks her age, although hers is an undeniably striking version of midlife. The skin of her forehead and around her eyes does indeed wrinkle as she expresses emotion, its surface less dewy fresh than it once was. Beneath her haystack of wavy black hair, Moore is thinner than expected, which emphasizes the prominent bone structure that still photographs so well but also gives her a slightly gaunt appearance in person. Her chopstick legs are sheathed in skinny dark jeans, and her oversize cashmere sweatshirt looks as if it could have been borrowed from husband Ashton Kutcher’s side of the closet.
In the midst of a slow-motion movie comeback some six years after returning from semi-retirement in Idaho, where she lived with her three daughters by ex-husband Bruce Willis, Moore no longer commands eight-figure paychecks. She has nonetheless been busy. She’ll soon be back onscreen in two indie films: Happy Tears, opposite Parker Posey, and The Joneses, a dark comedy costarring David Duchovny about a seemingly perfect family who are in fact pitchmen hired by a guerrilla marketing firm to promote pricey consumer goods.
“The Joneses has an extremely relevant topic,” says Moore, who has always shown a knack for being right in the middle of the zeitgeist, from her days as an initial investor in Planet Hollywood to her current status as a Twitter queen. “It deals with people leveraging their lives for stuff.” Moore seems to relish the self-referential quality of working on a film that pokes fun at materialism and marketing. “In a weird way, I was already participating in that dynamic,” she notes in reference to her implicit red-carpet endorsements of this bag or that dress.